Vårblotrapport

Geir AakvikArrangementer, Vårblot

Årets begivenhet i de dype skoger ved Rødde. Les «alt» om blotet, og se (noen) bilder av det som skjedde.

Også i år hadde NFK lagt sitt Vårblot til skogsområdet nord for gården til Steinar Dahl på Rødde.

Aktivitetsutvalget var i år så heldige at vi fikk forsterkninger med på laget ved at Morten Rosanoff fra SpareBank 1 SMN (og medlem av NFK) stilte med både stort partytelt, bord, benker, musikkanlegg og fine premier til konkurranser. Det har vel aldri før vært satt opp et så stort partytelt i skogene ved Rødde, 16 meter i diameter. Takk til Morten og SpareBank 1 SMN.

Morten viste seg å være en mester til å engasjere alle de omtrent 50 -60 fremmøtte. (Det var vanskelig å få til en god telling da fuglhoinnfolk er som sine firbeinte venner, litt her og litt der.)

Som vanlig var det Steinar ” Brumund” Dahl  som sørget for at ”Skarpretteren” fikk både den rette temperatur og smak. I følge han selv så har han hevd på dette! Det så ut til at den falt i smak, for innholdet i den store jerngryta ble tømt i løpet av kvelden.

Vi hadde i år også gleden av å ha besøk av venner fra fuglehundmiljøet i både Nord Trøndelag og fra broderfolket i Sverige. Trivelig!

Grillen ble flittig brukt i starten på kvelden, og da de fleste hadde fortært et godt grillmåltid satte ”toastmaster” Morten i gang med konkurranser til feststemte og humørfylte deltakere som ble delt opp i 6 lag. Aktiviteter som pilkasting, minigolf blant myr og lyng, vipping med fotball og kunnskapskonkurranse sto på planen til Morten. Laglederne fra de to beste lagene fra innledende konkurranser ble oppkledd i drakter som sumobrytere, men her med hjelm.

Finalen gikk over flere runder til stor applaus fra et feststemt publikum. Til slutt måtte finalen dømmes UAVGJORT da ingen av deltakerne til slutt klarte å holde seg på beina. Kondisen sviktet!

Leirbålet og svartkjelen ble etter det ”fuglene” fortalte holdt i gang til soloppgang … .

Blot2010_1_IMG_4342 Blot2010_2_IMG_4344 Blot2010_3_IMG_4345 Blot2010_5_IMG_4359