Vi ser oss dessverre nødt til å avlyse Vinterprøven.

Det har kommet store snømengder i Storlidalen, og det er ventet store mengder snø igjennom helgen. Det er og meldt om stor snøskredfare.

Av hensyn til sikkerheten har vi dessverre ikke annet valg enn å avlyse.

Vi vil komme tilbake til informasjon vedr refusjon av påmeldingsavgift.

Styret og Jaktprøveutvalget i NFK

Nordenfjeldske Fuglehundklub ønsker velkommen til jaktprøve for stående fuglehunder (CACIT) i Storlidalen 8.-10. april 2022.

Da prøver igjen å invitere til vinterprøve i vakre Storlidalen. Etter å ha måttet avlyse 2 ganger ( i 2020 og 2021) på grunn av COVID-19, håper vi nå at vi kan avvikle prøven under tilnærmet normale forhold.

Program:
Fredag: UK/AK
Lørdag: UK/AK, VK kvalifisering, 3 partier
Søndag: UK/AK, VK finale (CACIT)

Påmelding:
Påmelding kan nå gjøres kun via web på nkk.no sine hjemmesider/min side. Påmeldingsfrist er 28.03.2022. Det kan bli aktuelt med utvidet frist dersom prøven ikke er fulltegnet innen ordinær frist..

Link til terminlisten:

Har deltaker kommet på venteliste og ikke ønsker å beholde sin plass, må en skriftlig informere arrangøren om dette senest 7-syv dager før prøvestart for å få refundert sin totale startkontingent

Deltakere som krever refusjon av påmeldingsavgift for løpske tisper må fylle ut FKFs egenerklæringsskjema og sende dette til arrangøren før prøvens start

Prøvekomitéen har dessverre begrenset kapasitet til å imøtekomme ønsker fra deltagere om å gå på bestemte partier eller terreng.

Spørsmål vedrørende påmeldinger til påmeldingsansvarlig Åse Bollingmo. a-bollin@online.no Tlf. 977 30 903.

Hovedkvarter og terreng: Prøvens sekretariat er på Storli Gård i Storlidalen. Her er det opprop hver dag kl 0800. Alle partier har start fra gården.

Parkering på felles parkeringsplass (kontanter/VIPPS til parkering).

Overnatting:
Overnatting kan bookes  både på Storli Gård og Bortistu. Lørdag arrangeres det Jegermiddag på Storli Gård. Her er alle velkommen, men de som ikke bor på gården, må melde seg på Jegermiddag spesielt innen kl 0800 lørdag morgen.

Storli gard
Tel: 72 42 37 14/ 480 52 055
Bortistu Epost: bortistu@bortistu.no

Prøvekomité:
Terje Indset (Prøveleder)
Odd Ivar Bjørnli
Astrid Tande
Åse Bollingmo (Påmeldingsansvarlig)
Kristin Therese Gustafson
Fredrik Utaker

Vi har mange gode sponsorer som stiller opp slik at vi kan planlegge og gjennomføre gode arrangementer, så tusen takk til alle dere. Takk også til Storli Gard som alltid gir oss fint hovedkvarter og innlosjering. Eidsmo Kjøtt As som sikrer dommerne gaver og en god lunsj etter lang dag i fjellet. Non-stop dogwear som stiller med premier til de beste hundene i hver klasse og dommergaver. Takk for samarbeidet !

Øvrig informasjon:
Deltakere i VK må selv medbringe apportobjekt.
Ta med registreringsbevis og gyldig vaksinasjonsattest – kontroller kan bli foretatt.

Prøvereglement:

Egenerklæring løpetid:

Merk følgende:

• Det å stille til start forutsetter at man er kjent med de til enhver tid gjeldende regler vedrørende start ved fuglehundprøver.
  • Ved eventuell overtegning må deltakere som ønsker å trekke seg fra venteliste gjøre dette ved skriftlig underretning innen 7 dager før prøven starter for å være berettiget til full refusjon av startkontingent. Utover dette trekkes 25 % adm.gebyr.
  • For refusjon av startkontingent ved trekking av hund pga løpetid, sykdom o.l., må veterinær-/legeattester være sekretariatet i hende senest kl 20 dagen før opprop. Det fratrekkes da 25 % adm.gebyr.
  • Skifte av fører meldes til sekretariatet senest kl 20 dagen før opprop
  • Deltakelse i VK finale bekreftes ved å betale startkontingenten senest kl 20 dagen før opprop.

Oppdatert partiliste og venteliste per 05.04 til fredag 08.04.22:

Oppdatert partiliste og venteliste per 05.04 til lørdag 09.04.22:

Oppdatert partiliste og venteliste per 05.04 til søndag 10.04.22

Sponsorer: