Nordenfjeldske Fuglehundklub inviterer til Sølvhundutstillingen 2022.

Utstillingen arrangeres lørdag 21 mai kl 09:00

Utstillingssted: Årsøya Fritidspark i Selbu. Se veibeskrivelse her

Her kommer mer informasjon om utstillingen:

Utstillingen er den del av NFK sitt Sommertreff som vil vare hele helgen (se egen informasjon). Sommertreffet er åpent for både medlemmer og andre fuglehund-venner, vi håper mange benytter anledningen til å tilbringe helgen i Selbu sammen med oss.

Utstillingen følger NKK sine utstillingsregler. Vi forbeholder oss retten til dommerendring, påmelding er bindende. Valpeshow; 4-6 måneder og 6-9 måneder (valper blir bedømt før voksenhundene).

Påmelding
Påmeldingsfrist: 14. mai 2022 / Manuelt 10. mai 2022

Påmelding elektronisk (via nkk/web); Påmeldingsfrist 14. mai 2021. Logg inn på “min side” på www.nkk.no – du kan også logge inn via terminlista på nkk.no (se fremgangsmåte her) Obs: Du trenger ikke sende vanlig skjema ved elektronisk påmelding.

Påmelding manuelt; Påmeldingsfrist: 10. mai 2021. Påmeldingsskjema fylles ut og sendes til: NFK, Postboks 935, 7409 Trondheim eller på mail til: post@nordenfjeldskefk.no. Skjema for manuell påmelding finner du her. Melder du på manuelt, må du betale påmeldingsavgift til kontonr.: 8601 11 76226 eller bruke Vipps #653343 og merke betalingen med navn, rase, klasse og reg.nr.

Fra og med 3.dje hund med samme eier; halv pris. (Obs: gjelder ikke valp). Ved påmelding av veteran MÅ det meldes på manuelt pga pris. Du finner utstillingsregler, forskjellige dokumenter, hva som skjer på ei utstilling, ny i ringen etc. her.

Påmeldingsavgift:

• Eksteriør (JK, UK, AK, CHK): kr 415,-
  • Eksteriør (Veteran): kr 250,- (Ved påmelding av veteran må det meldes på manuelt for å få riktig pris).
  • Valp (4-9 mnd): kr 250,-

Fra og med 3.dje hund med samme eier; halv pris. (Obs: gjelder ikke valp).

Årets dommere:

• Vigdis Nymark: Engelsk Setter, Münsterländerrasene, Stabijhond, Vorstehhundrasene, Weimaranerrasene, Vizslarasene + øvrige r.u.r.
  • Milla Stav Nilsen: Breton, Gordon Setter
  • Siv Sandø: Irsk Setter rød/hvit, Pointer

På utstillingen vil det kåres:
👉 Best in Show
👉 Beste avl og oppdrettsgruppe
👉 Utstillingens vakreste jaktpremierte hund.
👉 Sølvhunden til utstillingens vakreste jaktpremierte fuglehund
👉 Beste veteran
👉 Beste valp
👉 Barn og hund konkurranse med premie til alle deltakere
👉 Beste apportør, Apportkonkurranse

Det arrangeres barn og hund, påmelding på stedet.

Apportkonkurranse, påmelding på stedet. Alle må ta med eget apport objekt. Tørket rype er tillatt.

Genralsponsor for utstillingen er Vigor og Sage

Hjertelig Velkommen!

Ikke nøl med å ta kontakt dersom det er spørsmål 😊

NKK sine regelverk finner du her