Vårblot 2017

Geir AakvikArrangementer, Vårblot

Årets blot er da gjennomført. Det var et aktivitetsutvalg som ikke var fulltallig og ferskt som skulle arrangere årets Vårblot, men utfordringene som kom tok vi på strak arm. Selvfølgelig dukket det opp litt uforutsette utfordringer underveis. Disse løste vi så godt vi kunne og tar med oss erfaringene til neste år.

Været var nydelig noe som gjorde sitt til at vi på det meste var 55 personer i teltet. Trubaduren Bobby rigget til musikkanlegget sitt inne i teltet og laget topp stemning! Det ble ivrig allsang fra publikumet. Silje Dahl hadde ansvaret for skarpretteren, denne oppgaven tok hun seriøst og sjelden har skarpretteren vært så godt rørt. Tradisjon tro ordnet skarpretteren god stemning for deltagerne i år som tidligere år. Skal ikke se bort ifra at den laget en ørliten hodepine til enkelte dagen derpå også
Grisen var ikke like samarbeidsvillig. Den gjorde sitt siste sprell og hoppet ned fra stangen og ned på risten i grillen. Det ble noen hektiske minutter før vi klarte å få grisen av den glovarme grillen. I stedet ble grisen stykket opp og varmet i mindre biter. På tross av utfordringen fikk vi gode tilbakemeldinger på sluttresultatet. Den gode temperaturen gjorde at mange ble på blotet til tidlig neste morgen og det forundrer ikke utvalget om noen holdt på helt til sola stod opp.

Håper alle hadde det trivelig og at dere dukker opp til neste år også

Aktivitetsutvalget retter en stor takk til de som ikke er en del av aktivitetsutvalget, men som likevel var med å dra arrangementet i havn.

Espen Farkvam
Leder for aktivitetsutvalget