Ungdomsgruppe NFK

Maria Victoria KolbjørnsenInformasjon

Visste du at Nordenfjeldske Fuglehundklub har en egen ungdomsgruppe?

Ja, det stemmer 😊 Ungdomsgruppa ble opprettet i fjor, og de har fokus på å legge til rette for yngre, nyetablerte hundeeiere. Aldersgruppen er opp til +/- 30 år, og det eneste kravet for å bli med er at du er medlem i NFK.

Ungdomsgruppa er en trygg arena for å bli bedre kjent med yngre, jevnaldrende medlemmer som deler denne flotte hobbyen og passer for nybegynnere eller deg som er erfaren hundeeier/jeger. Du velger selv hvor aktiv du ønsker å være – du kan bli med på et eller flere arrangement alt etter hva som passer for deg. Det er fullt mulig å kun være medlem også. Kanskje du kan plukke opp noen lure tips i gruppa, eller stille spørsmål hvis du har det. Gruppa teller i dag 60 medlemmer.

Vi prøver å få til ulike aktiviteter i løpet av året basert på hvilken årstid vi er i. Her er noen av aktivitetene som allerede er gjennomført, eller som står på blokka i år:

• Sledekjøring
  • Hyggekveld
  • Sosial samling med føring av hund i fjellet
  • Innføring i jaktprøve
  • Apporttrening
  • Kondisjonstrening i Vassfjellet
  • Provokasjon fugl
  • Jaktsamling høst

Ungdomsgruppa har en privat Facebook-gruppe hvor medlemmene er velkomne til å diskutere erfaringer, stille spørsmål og lære av hverandre. Her finner du årsplan for 2022, ulike arrangement med ungdomsgruppa, m.m.

Hvis du ønsker å bli medlem, samt oppfyller kriteriene er det bare å bli medlem i Facebook-gruppa som heter: Nordenfjeldske Fuglehundklubs Ungdomsgruppe

Kriterier for å bli medlem:

• Medlem i Nordenfjeldske Fuglehundklub
  • Opp til +/- 30 år

Gruppeledere er Kaja Kjelsberg og Maria Victoria Kolbjørnsen Børset. Ikke nøl med å ta kontakt dersom det er spørsmål 😊 Ta gjerne kontakt med oss via Facebook eller send en e-post til post@nordenfjeldskefk.no.

–  Kaja & Maria Victoria