Trening Fullkombinert apport

Nordenfjeldske Fuglehundklubb har gleden av å tilby organisert trening i fullkombinert jaktprøveform.

NFK har den senere tid opplevd økende interesse for fullkombinert jaktprøveform og ønsker derfor å gjennomføre et prøveprosjekt med trening i Vassfjellet for å se om dette er noe klubben skal lage en organisert aktivitet på til neste år.
Fullkombinert jaktprøve er en prøveform som består av to deler: en vanlig jaktprøvedel (skog eller høyfjell) og en apportdel (vannapport, sporapport og søksapport). Alle øvelsene gjennomføres på samme dag og for å få premie må man ha bestått alle grener.

Treningen foregår over 4 evt.5 forskjellige dager der det siste dag legges opp til en slags «fullkombinert jaktprøve» hvor deltakerne får delta i alle grenene slik det gjøres på en vanlig fullkombinert prøve.

Det er satt opp følgende datoer:
29.juli – 31.juli – 5.august – 7. august – 9.august med oppmøte Prix Kvål kl. 10:00. Man kjører samlet opp til treningsområdet.

Det er kun satt av 6 plasser så her vil det være «førstemann til mølla», treningen er gratis og kun for medlemmer av NFK.  Det stilles krav til sauerenhets bevis.

Påmelding gjøres på mail til holten.oystein@gmail.com
Ansvarlig er Solfrid Fagerbekk, tlf 416 35 960

Vel møtt til en spennende trening som vil utfordre både hund og fører!