Sommertreff og Sølvhundutstilling 2020 Årsøya Fritidspark, Selbu

Kristin Therese GustafsonInformasjon

Nordenfjeldske Fuglehundklub inviterer alle Fuglehundvenner til Sommertreff helgen
31.07.20 – 02.08.20.

Sommertreffet vil være på samme sted som årets Sølvhundutstilling.

Se annonse for utstillingen lenger ned 😊

Vi har et ønske om å arrangere et familietreff for fuglehundvenner i Trondheimsregionen, med masse aktiviteter for både firbente, store og små. Dessverre har situasjonen rundt Korona dempet arrangementet noe fra den opprinnelige planen. Vi håper på at det nå åpnes opp for større arrangementer fra 15 juni og ønsker derfor å gjennomføre vårt treff innenfor de retningslinjer som gis.

Årsøya fritidspark har en fantastisk beliggenhet ved vakre Selbusjøen og ett område på ca 135 mål grøntareal.

Her finnes tursti rundt hele parken, bademuligheter, volleyball baner, fotballbaner, lekepark, frisbeegolf, sanitærbygg, strømuttak til campingvogn/bobil og masse mer.

Vi tar med griller som vi tenner opp både fredag og lørdag kveld, og håper at vi alle kan samles rundt området ved paviljongen selv om vi må ha litt avstander mellom de ulike husstandene så vil vi nok få trivelige kvelder. Alle tar med egen mat og drikke for helgen.

Vi kommer til å ha åpen kiosk på dagene.

Lørdag vil selvfølgelig høydepunktet være Sølvhundutstillingen. Denne vil holdes på et noe avgrenset område slik at vi ikke risikerer for mange folk på samme sted. Parallelt vil det foregå andre aktiviteter. Vi vil ha apport og vannapport konkurranse blant annet.

Vi jobber med å få tilgang til treningsterreng slik at den som ønsker kan komme seg ut i fjellet og trene hund. Det vil bli anledning til skyting på skytebanen, som betales av hver enkelt. Vi håper også å få på plass et tilbud om kajakk padling med mer.

Det vil bli arrangert barn og hund konkurranse. Og vi vil ha en utstillingstrening på fredag kveld for de som ønsker å trene litt ekstra før utstillingen.

Vi vil komme tilbake til mer detaljert program med spennende aktiviteter og kanskje noen overraskelser😊

Egen invitasjon vil bli sendt til tilhørende klubber og foreninger i Trondheimsregionen.

Det vil også bli stands fra noen av våre sponsorer og lokale bedrifter.

Overnattingsmuligheter:

Campingvogn / Bobil                                                300,- pr døgn inkludert strøm

Teltplass                                                                     150,- pr døgn

Leie av ferdig oppsatt lavvo for familie på 4 pers    600,- pr døgn

Leie av feltseng                                                         75,- pr stk/ helg

Det finnes også hengekøye park på øya.

I tillegg så tilbyr Selbusjøen Hotell og Gjestegård gode priser denne helgen:

Standard enkeltrom med frokost                   1090,- pr døgn

Standard dobbeltrom med frokost                 1400.- pr døgn.

Dette kan bestilles direkte fra hotellet, oppgi at det er i forbindelse med NFK sitt sommertreff. Det må avklares med hotellet vedr hund på rommet.

Pris for å delta på treffet er 100,- for voksen og 50,- for barn under 12 år. Barn under 4 år er gratis.

Vi håper at så mange som mulig kommer til Selbu og tilbringer denne helgen sammen med oss!

Påmelding til Sommertreffet gjøres via Hoopla

Vi ses i Selbu til Sommertreff og Sølvhundutstilling 😊