Sølvhund cup

Geir AakvikResultater

SØLVHUND CUP

NB! Poengberegningen starter allerede nå på klubbmesterskapet 6-8.02.15!

Nordenfjeldske Fuglehundklubb har fått en Sølvhund statuett i gave fra et medlem. Nærmere info om hvem som har gitt denne sølvhunden, kommer senere:)

Vi er svært takknemlig å få overrekt en slik flott gave….. Denne Sølvhund statuetten eies av NFK. Styret har bestemt at dette blir en vandrepremie, som går fra år til år. Med denne vil det følge med en bok hvor vinneren skriver litt om sin hund og legger inn et bilde.

Om sølvhunden skulle bli skadet eller forsvinne, så vil det bli den siste vinnerens ansvar å erstatte.

Kriterier for å vinne vandrepremien:

Eier må være medlem i Nordenfjeldske Fuglehundklubb, ifra 01.02 hvert år og ut kalenderåret.

Må ha deltatt på minst 3 av klubbens 4 aktiviteter samme år. Det vil da være: Klubbmesterskap, Vinterprøve, Sølvhundutstilling og Sølvhundprøven.

Cupen blir utregnet på følgende måte: 2 poeng pr. start på aktivitet på klubbens arrangement. Det er da mulig bare ved å delta på alle 4 aktiviteter, å få til sammen 8 poeng.

Resultat som Ck, Cert, Cacit, Æp på klubbens jaktprøver og utstilling gies ikke ekstra poeng. Dette pga at det skal konkurreres på lik linje uansett klasse og rase. Stillingen i cupen vil bli oppdatert etter hver aktivitet. Premien vil bli utdelt på klubbens Fjellsamling, under lørdagens middag, hvert år.

Poeng beregning Sølvhund Cup:

Klubbmesterskap:

Nr 1 uk/ak: 3 poeng

Nr 2 uk/ak: 2 poeng

Nr 3 uk/ak: 1 poeng

Vinterprøve:

1 premie uk/ak/vk: 3 poeng

2 premie uk/ak/vk: 2 poeng

3 premie uk/ak/vk: 1 poeng (gjelder også 4-5-6vk)

Sølvhundutstilling:

Bir i sin rase: 3 poeng

Bim i sin rase: 2 poeng

Utstillingspremie: 1 poeng

Sølvhundprøven:

1 premie uk/ak/vk: 3 poeng

2 premie uk/ak/vk: 2 poeng

3 premie uk/ak/vk: 1 poeng (gjelder også 4-5-6vk)

Stiller man flere starter/dager under en jaktprøve, blir det beste resultat som teller i konkurransen om vandrepremien.