Sølvhund Cup

Sølvhund Cup er en evigvarende vandrepremie

som deles ut til et medlem i NFK

ut fra deltakelse og resultater på

Klubbmesteskap, Vinterprøve,

Sølvhundutstilling og Sølvhundprøve.

Kriterier for å vinne vandrepremien: Eier må ha vært medlem i Nordenfjeldske Fuglehundklub, fra 01.02.20 og ut kalenderåret. Må ha deltatt på minst 3 av klubbens 4 aktiviteter samme år. Det vil da være: Klubbmesteskap, Vinterprøve, Sølvhundutstilling og Sølvhundprøve.

NB! Pga. korona ble Vinterprøven i år avlyst. Kravet blir derfor i 2020 deltagelse på minst 2 av 3 aktiviteter

Statutter for SØLVHUND CUP – vandrepremie

Cupen blir utregnet på følgende måte: 2 poeng pr. start på deltakelse på klubbens arrangementer. Resultat som Ck, Cert, Cacit og HP på klubbens jaktprøver og utstilling gir ikke ekstra poeng. Dette pga. at det skal konkurreres på lik linje uansett klasse og rase. Premien deles ut på årsmøtet.

Poeng beregning Sølvhund Cup:

• Klubbmesteskap: Nr.1 UK/AK: 3 poeng, Nr.2 UK/AK: 2 poeng, Nr.3 UK/AK: 1 poeng
  • Vinterprøve: 1.premie UK/AK/VK: 3 poeng, 2.premie UK/AK/VK: 2 poeng , 3.premie UK/AK/VK: 1 poeng (gjelder også 4.-5.-6.VK)
  • Sølvhundutstilling: BIR i sin rase: 3 poeng, BIM i sin rase: 2 poeng, Utstillingspremie: 1 poeng
  • Sølvhundprøven: 1.premie UK/AK/VK: 3 poeng, 2.premie UK/AK/VK: 2 poeng, 3.premie UK/AK/VK: 1 poeng (gjelder også 4.-5.-6.VK).

Stiller man flere dager under en av de to jaktprøvene, blir det beste resultat fra hver prøve som teller i konkurransen om vandrepremien.

Meld inn Sølvhund Cup resultater innen 1. januar 2021 til post@nordenfjeldskefk.no

Start emnefeltet med: Resultater Sølvhund Cup\ e-post må inneholde følgende:

• Navn på hund, eier/ fører
  • Hvilke NFK aktiviteter du har deltatt på i løpet av 2020
  • Premier oppnådd og dato da premiene ble oppnådd

Mvh Styret i NFK