NM Høyfjell 2022

Maria Victoria KolbjørnsenInformasjon

Høyfjell for lag og individuelt på Kongsvold

Da er NM Høyfjell 2022 over. Vi er i den situasjonen at det ikke kunne kåres en NM Vinner. Kongsvold Rypene har vært vanskelige gjennom hele prøve helgen og det har vært få premier.

Tusen takk til alle deltagere som har vært i fjellet gjennom helgen.

Nordenfjeldske Fuglehundklub arrangerer NM både for lag og individuelt på Kongsvollterrengene helga 01.09 – 04.09.2022.

Det kan deles ut CACIT på prøven. Sekretariat blir på Kongsvold Fjeldstue.
Opprop hver dag ved Fjeldstua kl. 08:00

Program:

• Torsdag NM Lag
  • Fredag VK kvalik og UK/AK ((ingen, eller begrenset med plasser i UK/AK)
  • Lørdag VK semifinale og UK/AK
  • Søndag VK finale og UK/AK (NM Finale / Sølvhundfinale)

Merk: Det er elektrisk ferist ved inngangen til Kongsvold Fjellstue. Alle må bruke grinda.

Påmelding: Prøven er nå åpen for elektronisk påmelding via «Min side» på www.nkk.no Påmeldingsfrist 22. August 2022

Merk: Påmeldingsfrist for NM 2022 er utsatt til 29.08.2022. Gjelder kun for NM kvalifiserte hunder

Vi har ventelister på UK / AK partier på lørdag, vi oppfordrer derfor alle som vet at de ikke kommer til å delta om å melde ifra til påmeldingsansvarlig.

Påmeldingsansvarlig er Åse Bollingmo (a-bollin@online.no). Tlf: 977 30 903
Prøveleder Terje Indset (terje.indset@gmail.com). Tlf.: 415 18 267

Prøveledelsen skal i hovedsak kontaktes før kl. 20:00 på kveldstid.

Regler for refusjon av startkontingent:
Ved trekking av hund fra venteliste innen 7 dager fra prøven starter, gis full refusjon av startkontingenten. Trekking av hund fra venteliste senere enn denne frist, berettiger refusjon med fradrag av 25 % administrasjonsgebyr. Deltaker som står på venteliste, har møtt opp ved opprop, men ikke får plass, er også berettiget til refusjon av kontingent med fradrag av 25 % administrasjonsgebyr. Det samme gjelder også om deltaker ikke har møtt opp og fortsatt står på venteliste. Møter ikke hunden til fastsatt tid på prøvestedet, kan startkontingenten ikke kreves tilbakebetalt. Ved legitimert veterinærattest for hund, egenmelding for hunder med løpetid eller legeattest for fører som foreligger senest 12 timer før opprop refunderes startkontingent fratrukket 25 % administrasjonsgebyr.

Generelt:
De til enhver tid gjeldende regler fra NKK vil være styrende for prøven.
For spørsmål kontakt prøveleder Terje Indset på epost: terje.indset@gmail.com

Prøvereglement og terminliste for jaktprøver finnes på www.nkk.no

Oppdateringer og informasjon fra NM finner dere på vår Facebook side:

Vel møtt til NM Høyfjell på Kongsvold!

Partilister:

Premielister:

Gullvinner NM Lag Høyfjell 2022!

Vi gratulerer så mye til laget med Vorsterhund KH med Gull i NM Lag Høyfjell 2022!

Laget består av:

Høgdalia`s GNT Texas, Fører: Øystein Dahl

Suldølen`s AES Urho, Fører: Kenneth Eriksen

Sognexpressen`s Kzb Nikita, Fører: Robert Brenden

Sølv til ES laget i NM Lag Høyfjell 2022

Gratulerer med Sølv til laget med Engelsk Setter.

Laget består av:

Stenvolas Poppel, Fører: Ulrik Myrhaug