Medlemsmøte 3.september 2018

Geir AakvikMedlemsmøte

Tema: Vanlige skader og skadeforebyggende tiltak hos jakthunder

Høstens første medlemsmøte finner sted 3.september kl. 19.00 på SpareBank1 – hytta i Granåsen.
Vi får besøk av Sunniva Morgan; autorisert dyrepleier, rehabiliteringsteraput, hundemassør, CVPP, NCert(WVA&CPM). Hun har spesialkompetanse på sportshunder og jobber til daglig ved Sveberg Dyrehospital.

Dette foredraget er spesielt rettet mot deg som driver med jakt. Rehabilitering og fysioterapi (spesielt manuell terapi), fysisk trening av hund, skadeforebygging og sportsmedisin er Sunnivas hovedinteresser og hun har omfattende etterutdanning og over 10 års erfaring innenfor feltet.

Jakthunder utsettes gjennom sin aktivitet for store belastninger og vil dermed være ekstra utsatt for skader. Belastningene de utsettes for vil også kreve spesielle hensyn med tanke på spesifikke, skadeforebyggende tiltak og trening.
På dette foredraget vil følgende gjennomgås: – Skadeforebyggende tiltak gjennom hele hundens liv – fra valp til senior (inneholder også en del info om trening og treningsplanlegging) – Vanlige skader hos jakthunder og behandling av disse – Hvilke muligheter finnes for skadeforebyggende og rehabiliterende behandling?

Vi gleder oss til en lærerik og nyttig kveld og håper å se så mange som mulig av dere der.
Kaffe, kake og loddsalg hører selvsagt med ☺

Vel møtt !