Kondisjonstrening i Vassfjellet

Nordenfjeldske Fuglehundklub har også i år gleden av å tilby organisert kondisjonstrening av fuglehund i Vassfjellet fra 15. juli til 11. august.

Vassfjellet har ingen rypebestand, derfor kan NFK i samarbeide med Vassfjellet Grunneierlag tilby mulighet for kondisjonstrening av fuglehund i juli og august. Flotte omgivelser i Vassfjellet, kun et «steinkast» fra byen.

Treningen foregår mandag- fredag med oppmøte ved Prix Kvål kl. 17.30. I tillegg blir det noen dager med mulighet for formiddagstrening med oppmøte Prix Kvål kl. 09.30. Alle kjører samlet opp til dressurområdet.

Kjøp av kort gjøres på Inatur.no, ogdette er et eksklusivt tilbud til medlemmer i NFK. For å kjøpe kort må jegeravgiften være betalt og registrert i Jegerregisteret.

Link til påmelding: https://www.inatur.no/jakt/5d1074efeebc5000038d3dba/kondisjonstrening-2020-vassfjellet-for-medlemmer-i-nordenfjeldske-fuglehundklubb

Nybegynner og interessert i trening i føring av hund i fjellet?
Da kan NFK tilby egne treningskvelder spesielt for dere med tips/råd om føring av hund både med tanke jakt og jaktprøver.
Deltakerne vil også få en gjennomgang av de ulike klasser, hva som vektlegges, hvordan hund bedømmes og hvordan en jaktprøve foregår.
Følg linken over og kjøp plass 20.juli, 22.juli, 27.juli eller 29.juli
De som ønsker å trene på ordinær måte disse kveldene kjøper plass og trener for seg selv.
Instruktør vil være jaktprøvedommer Lars Olav Sagberg (tlf 90506940)

Alle hunder som skal trenes må ha gyldig sauerenhetsbevis og dette må forevises sammen med kvittering på betalt trening.

Vel møtt til fine dager i Vassfjellet sammen med NFK !