Invitasjon til kurs på Smøla den siste helga i januar 2016

Geir AakvikArrangementer, Dressur

Dette er er kurs for alle som ønsker å lære mer om hvordan man får mest mulig ut av fuglehunden sin på jakt.. Maks 20 plasser, bindende påmelding på mail til havard.wiggen@njff.org

Njff Møre og Romsdal, Møre og Romsdal Fuglehundklubb inviterer medlemmer fra NJFF / MRFHK / Nordenfjeldske til Føring av hund i fjellet Smøla 29. – 31. januar 2016

Dette er er kurs for alle som ønsker å lære mer om hvordan man får mest mulig ut av fuglehunden sin på jakt. For mange er det å stille på jaktprøve med fuglehund noe nytt og skremmende. På dette kurset vil du få svar på alt du lurer på om jaktprøver, reglement, hva som kreves av hunden og deg som fører. I tillegg vil du få mange tips om akkurat din hund fra erfarne jaktprøvedommere og du vil komme i kontakt med mange andre hundefolk. På lørdag og søndag deles det opp i små partier som går som om vi er på jaktprøve. Du får da tilbakemeldinger på din hund, og tips til hva du må jobbe mer med i framtiden av erfarne jaktprøvedommere.

Problemstillinger som vil bli gjennomgått i løpet av helga er blant annet:
Dressur – hva er det viktig å tenkte på mens hunden ikke er i slipp?
Hva bør du tenke på når du fører hund i fjellet?
Vindbruk og reviering
Føring av hund i terrenget
Hva består de ulike klassene av (UK, AK og VK)?
Hvordan bedømmes hunden på en jaktprøve?
Hva er bedømmelsen i fuglearbeid?
Utredning – hva kreves?
Apportering – hva er kravet?
Hva betyr de ulike premieringsgradene?

Vi har hele treningsterrenget på Smøla til vår disposisjon denne helga. Overnatting blir på Betten Rorbuer. Dere ordner selv frokost/lunsj, men vi lager enkel mat ved ankomst på fredag og middag på lørdag.

Pris: Medlem i NJFF / MRFHK / Nordenfjeldske 1500,-
Ikke medlem 2000,-

Hvis dette høres interessant ut, send en mail med påmelding til havard.wiggen@njff.org og bli med på ei lærerik, sosial og hyggelig helg på Smøla!