Hyggekveld med tema Jakt og Jaktprøver

Vi inviterer til Hyggekveld torsdag 13. august kl. 18 på Vårblotsplassen

Jakt med stående fuglehund er en friluftsaktivitet til glede for oss.     Det er sosialt og har verdi i form av gode og spennende naturopplevelser der samarbeidet mellom jeger og hund er viktig. Som jeger må vi også ha kunnskap om våpen og ammunisjon samt hvilke arter som kan jaktes på og hvilke regler som gjelder.

I NFK har vi mange medlemmer med mye kunnskap og erfaring både fra rypejakt i høyfjellet og skogsfugljakt. Samt har deltatt mye på jaktprøver. Vi ønsker velkommen Frank Robert Brekke og Violet Andersen fra Hell Hundenter. De vil dele av sine erfaringer og komme med gode tips og råd til å lykkes på jakt og på prøver. Så vi gleder oss til besøket!

Vi kommer til å sette ut bord og benker som vanlig, men vil likevel oppfordre til å ta med egen stol slik at vi kan holde god avstand mellom husstandene.

Vi håper å se mange av dere 😊 og ønsker spesielt våre nye medlemmer velkommen til trivelig sosialt lag med bålkaffe, brus og pølsegrilling! Det er spådd strålende vær så dette blir en hyggelig kveld til å treffe andre fuglehund venner og snakkes før høstens jakt og prøver starter.

Vel møtt!

Dere finner veien til Stokkmarka fuglehundsenter her