Høyfjellstrening i august

Kristin Therese GustafsonTrening

NFK arrangerer trening i høyfjellsterreng 22, 26 og 28 august.

Treningen vil foregå i Meråker og klubben stiller med terreng og erfaren instruktør. Treningsgruppen går samlet i terrenget gjennom dagen og hundene slippes parvis. Førerne får tilbakemelding fra instruktør etter hvert slipp. Dagen legges opp slik at hver enkelt hund får størst mulig utbytte, gitt hundens erfaringsgrunnlag. Generell informasjon og tips om føring av hund i fjellet under jakt og jaktprøver vil det også bli.

Alle medlemmer er velkomne, men spesielt hunder og/eller førere med begrenset erfaring vil kunne ha godt utbytte av slik trening. Hunder som skal slippes i terrenget må ha godkjent sauebevis.

Begrenset antall plasser.

Alle dager er det oppmøte kl 0800 på bensinstasjonen i Meråker. Treningsavgift er kr 100 pr hund. Påmelding skjer via email til morten.risstad@gmail.com, samtidig med innbetaling av treningsavgift til konto 8601 85 66682. Ta kontakt på 97166263 ved spørsmål.