Årsberetning 2018

Geir AakvikArrangementer, Informasjon, Medlemsmøte

Her finner du protokoll og årsberetningen etter årsmøtet 12 februar 2019.

Årsberetning 2018 NFK

Protokoll Gen.forsamling NFK 12_02_2018

Årets Nordenfjeldske profil 2018

Det er en sann glede å utnevne Birger Stene til årets Nordenfjeldske profil. Du tok tak i jaktprøveutvalget på en særdeles god måte i forbindelse med Heidi Melø`s bortgang.
Du reiste også på FKF tinget da dette ble nødvendig sist vår. Du har en unik erfaring i hundesporten og i organisasjonsarbeidet som kommer klubben til gode. Vi setter stor pris på den jobben du gjør for NFK og håper å gjøre nytte av det i mange år fremover.
Stor hjertelig gratulasjon til Birger.

Årets prestasjon 2018

Utmerkelsen tildeles  ES Nyheimsgutens Kuli og Stig Håvard Hansen
Vinner finale NM skog og førte i samme finale ES Texaslia`s Fanta til 5.pr
Vi gratulere Stig Håvard Hansen med en stor prestasjon.

Årets Hund Jakt 2018

Årets Jakthund  ES Jøldalens The One. Eier/Fører Jan Terje Bårseth

Poengberegnet etter FKF sine regler med de 5 beste resultater lagt til grunn, førte til at The One oppnådde til sammen 28 championatpoeng. Mange meget gode resultater i 2018 som vinner av Sølvrypa, Sølvmedaljevinner NM-lag og kåret til årets hund av NESK.
Stor prestasjon og gratulasjon til ekvipasjen

Årets Fører 2018

Stig Håvard Hansen kåres i tøff konkurranse til ‘Årets Fører’ i NFK for 2018.
Stig Håvard har oppnådd meget gode jaktprøveresultater ved å føre 4 forskjellige hunder til 1.pr

• ES Nyheimsguten`s Kuli 1 pr NM Skog
  • ES Texaslias Fanta 1 pr Semi NM Skog
  • B Storbakken`s Mb Pepsi 1 AK
  • GS Svartkulpen`s Nh Capri-Sonne 1 UK

Det krever en særdeles dyktig fører for å oppnå slike resultater i løpet av et kalender år og vi gratulerer hjertligst.

Årets Hund – utstilling 2018

SV N SE VCH CIB N SE DK UCH BH EUJW-15 NJV-15 NV-17 DKV-18 Nord USCH  Skarsemsløkkja’s Larris er årets utstillingshund. Larris fortsetter merittene fra sist år og har gjort bortimot rent bord der han har vært utstilt, inkludert på kennelutstillinger i Danmark og Sverige. Vi gratulerer Birgit Westgård  med en fantastisk flott hund.

Beste UK hund 2018

IS «US« Spirit o Norway kåres I tøff konkurranse til beste UK hund. Spirit har bla annet 2. pr Norsk Derby finale og 7 ganger 1 UK. Fører Andreas Storegjerde .
Gratulerer til en flott ekvipasje.

Beste AK hund 2018

IS Lauvåsen`s Tm Bonnie kåres til beste AK hund. Bonnie har en 2 AK høyfjell, 2 AK og 3 AK skog samt 2X1 AK skog den ene med ÆP. Fører Birger Stene
Gratulere til en flott ekvipasje.

Sølvhund Cup 2018

ES  Stokkmarkas`s Milo og Morten Peder Raanes  har deltatt og gjort det skarpt på flere av klubbens arrangementer. Ekvipasjen får dermed gleden av å ha Sølvhundstatuetten på peishylla det neste året. Vi gratulerer!