Alfred Sæther og Steinar Dahl utnevnt til Æresmedlemmer

Geir AakvikInformasjon

Alfred Sæther og Steinar Dahl ble i helgen utnevnt til Æresmedlemmer av NFK. Se bilde av de nye Æresmedlemmene og les begrunnelsen for utnevnelsene her!

Alfred Sæther

Alfred kom med i klubbarbeidet som medlem i utstillingsutvalget tidlig på 80-tallet og ble leder av utvalget og styremedlem i 1986. Siden den gang har han vært aktiv på flere områder i klubben; nestleder, ringsekretær, instruktør på dressurkurs og nybegynnerkurs. Etter noen år som aktiv prøvedeltaker tok han dommerutdanning og ble senere medlem av klubbens dommerutvalg. Han stiller ofte opp når klubben trenger dommere ved prøvene.

I FKF-regi har Alfred også vært aktiv som distriktsinstruktør, sensor ved autorisasjonsprøvene på Kongsvold og som medlem av samordningsutvalget Midt-Norge.

Også inne Norsk Engelsksetterklubb er Alfred benyttet. Han har vært styremedlem og nå i flere år medlem av avlsrådet.

Sammen med May står han bak ES-oppdrettet Rangelfjellet.

Styret i NFK ønsker å belønne en stor innsats både i og utenfor klubben gjennom 30 år med å utnevne Alfred til Æresmedlem i Nordenfjeldske Fuglehunklub.

Steinar Dahl

Steinar kom med i klubbarbeidet som medlem i aktivitetsutvalget i 1990 og har siden den gang vært med, enten som medlem eller leder og dermed styremedlem i NFK. Steinar har hele tiden vært opptatt av å bibeholde klubbens tradisjoner, samtidig som han også tenker nytt. Han har i flere år fungert som instruktør på fjellet og i sautrøa. I en årrekke har han stilt område til disposisjon for klubbens aversjonsdressur. Han har også vært aktiv og meget nyttig i forhold til opprettelse og drift av klubbens treningsterreng på Vassfjellet.

Etter mange år som aktiv prøvedeltaker tok han dommerutdanning og stiller villig opp for klubben ved behov.

Sammen med Marvel står han bak ES-oppdrettet Stokkmarka og Stokkmarka Fuglehundsenter.

Styret i NFK ønsker å belønne en stor, entusiastisk og vedvarende innsats for klubben gjennom 20 år med å utnevne Steinar til Æresmedlem i Nordenfjeldske Fuglehunklub.

steinar_alfred_aresmedl

Steinar til venstre og Alfred til høyre er tydelig rørt over utmerkelsene.

Vi gratulerer på det varmeste!