Kurstilbud sommeren 2016

Kristin Therese GustafsonDressur

Dressurkurs

I samarbeid med Stokkmarka Fuglehundsenter arrangerer NFK dressurkurs myntet på stående fuglehunder. Antall deltagere er begrenset, og medlemmer av klubben blir prioritert.

Med utgangspunkt i ordinær appelldressur økes provokasjonsnivået etter hvert, og mot slutten av kurset introduseres hundene for tamfugl. For å få utbytte av kurset bør hundene være minimum ni måneder gamle.

Kursdatoer: 9/5, 23/5, 30/5, 6/6 og 13/6

Kursted: Stokkmarka Fuglehundsenter på Rødde  (oppmøte kl 1800)

Instruktører: Nina Kjelsberg og Steinar Dahl

Pris: Kr 1500 for medlemmer, kr 1750 for ikke-medlemmer.

Apportkurs

Ut fra belønningsbaserte læringsmetoder får hundene opplæring i grunnleggende apport. Mot slutten av kurset, eventuelt lengre utpå sommeren for de hundene som behøver mer tid, blir det mulighet til å avlegge apportbevis.

Hundene bør på forhånd kunne sitt og innkalling, tiden fram mot kursstart kan med fordel brukes til å trene på disse kommandoene.

Deltagerne medbringer egnet apportobjekt og kaffe på termos.

Kursdatoer: 11/5, 18/5, 25/5, 1/6

Kursted: Sandtaket på Brøttem (oppmøte kl 1800). Kjør til Brøttem, følg skilt mot Brungmarka.

Instruktør: Einar Malm (994 48 054)

Pris: Kr 300 for medlemmer, kr 500 for ikke-medlemmer.

Valpekurs

Kurset består av fire kvelder med grunnleggende valpedressur. Dette er veldig fin trening og sosialisering for valper i tre til seks måneders alder.

Kursdatoer: 11/5, 18/5, 25/5, 1/6

Kursted: Granåsen (oppmøte kl 1800)

Instruktør: Maiken Gyldenskov Horn

Pris: Gratis

Duetrening

I samarbeid med Thorsvoll Hjortefarm i Brekken og Nina Kjelsberg planlegges to dager med dressurtrening og provokasjonstrening med bruk av duer.

Kursdatoer: 7/7, 9/7

Kursted: Thorsvoll Hjortefarm i Brekken